Стежинами Сухомлинського

Педагогічна спадщина В.Сухомлинського невичерпно багата.Там є що почерпнути, як дорослим, так і дітям.Всі вихователі нашого дитячого садка використовують у своїй роботі поради великого педагога,знайомлять дошкільнят із перлинами пера письменника.

Чому саме педагогічна спадщина В.Сухомлинського?     

   В умовах розбудови національної освіти вона стає особливо актуальною. В своїй роботі вихователі використовують оповідання,казки,етюди,новели, притчі з літературного надбання Василя Сухомлинського.Ці твори навчають дошкільнят робити перші кроки в пізнанні світу,відчувати серцем красу людських стосунків.

   Ми переконані, що саме вона забезпечить належний розвиток вихованості дошкільника,розкриє у дитини природні нахили,здібності,обдарованість. Нікого не потрібно переконувати в тому,що з дітьми не можна бути нещирими,їй треба дарувати любов,разом з ними досліджувати,мріяти,фантазувати і це є однією з головних порад відомого педагога.

 

    Як же ми спланували роботу по впровадженні педагогічної спадщини В.Сухомлинського?

    Кожна вікова група створена у затишку тепла,ніжності,добра,творчості і фантазії.Адже все,що ми починаємо формувати у дошкільному віці позначиться на подальшому житті дитини.

    Маленька дитина – це велика таємниця,яку важко розкрити.Саме для цього на початку року ми провели анкетування батьків,щоб полегшити розуміння з дітьми і з’ясувати,якого ж вихователя хочуть бачити батьки біля своєї дитини.Виявилося,що насамперед – цікавого і справедливого,вимогливого і творчого,вихованого і тактовного.А для дітей головне,щоб вихователь їх розумів,був «родом з дитинства»,і не втрачав цього відчуття.

     Провели загальні батьківські збори – «Все починається з дитинства», головною метою було з’ясування ролі дорослого у становленні і розвитку особистості.Молоді батьки поділилися своїми враженнями «з дитинства»,щодо відвідування дитячого садка,що залишив дитячий садок у пам’яті батьків.На зборах ознайомили батьків із художнім словом В.Сухомлинського і разом вирішили створити «Кімнату казок»,зробити добірку художніх творів письменника,організувати постійно діючу виставку малюнків до оповідань та казок В.Сухомлинського.

    Ми ставимо за мету у роботі з дітьми – викликати подив та милування від краси природи рідного краю.Кожний ранок вихователь починає з спостереження, де є діти не пасивними споглядачами, а активними екскурсоводами.Більшість занять намагаємось проводити на свіжому повітрі,щоб було активне спілкування дитини і природи.

    Всім відомо,що для розвитку мови і збагачення знань необхідно використовувати природу.Дітям подобаються заняття «під блакитним небом»,які розвивають самостійність мислення,збагачують словниковий запас.На таких заняттях природа виступає,як своєрідна форма наочності.

    Ми,відкриваємо дітям вікно в новий,невідомий світ.І поради великого педагога допомагають зробити так,щоб враження ДИТИНСТВА залишились в пам’яті на все життя.Адже дошкільний вік визначає майбутнє дитини,якою вона буде і ким стане.

«… Перед дитиною відкривається світ. Вона пізнає багато речей, все для неї нове, все її хвилює: і сонячний зайчик, і казка про Івасика -Телесика, і барвистий метелик, і далекий ліс на горизонті, і біла хмаринка в небі, і сива голова діда. Але відкривається перед  дитиною й інше : ЛЮДИНА».

                                                                              В.Сухомлинський

 

КНИГИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО