Фізкультурно-оздоровча робота в дитячому садку
Гімнастика пробудження — невідмінна ланка фізичного розвитку дітей. Її місце — у другій половині дня після денного сну. Прокидаючись та виконуючи елементарні фізичні вправи, діти налагоджують свій організм до подальшої рухової активності.
«Усмішка»
„Подивіться в очі”. В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки уздовж тулуба. 1 – підняти голову, подивитися одне одному в очі(видих), 2 – в.п.,(вдих).
„Заховалися одне від одного”. В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки під головою. 1 – зігнути ноги в колінах; 2 – в.п.
„Пошукали один одного”. В.п. – те саме, ноги в колінах зігнути, руки розведені в боки. 1 – покласти коліна на ліжко (видих), поворот голови вправо. 2 – в.п., (вдих); 3 – 4 – те саме вліво.
„Зустріч”. В.п. – лежачи на спині, руки уздовж тулуба перекачування вліво (вправо).
„Їдемо на велосипеді”. В.п. – те саме. Поперемінне згинання і випрямлення то лівої, то правої ноги.
„Тягнемося до сонця”. В.п. – стоячи на колінах, руки опущені. 1 – 2 – підняти руки через сторони вгору, потягнутися. 3 – 4 – в.п.
„Прокидаймось”
Лунає тиха, спокійна музика. Вихователь пропонує дітям відкинути ковдри.
„Розбудить сусіда” – повороти головою праворуч-ліворуч.
„Потяглися” – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняли руки вгору, опустили за голову – потяглися; опустили руки вниз.
„Хто ще спить?” – сидячи на ліжку, ноги прямі, руки на по-ясі. Підняли плечі вгору (вдих); опустили плечі(видих).
„Шукаємо черевички” – сидячи на ліжку, ноги опущені на підлогу. Нахилитися вперед, дістати носиком колін(видих); сісти рівно(вдих).
„Виросли великі” – стоячи біля ліжка. Піднятися на носки, потягнутися руками вгору; опуститися.
Гімнастика закінчується ходьба по корекційній доріжці.
Вихователь ніжно промовляє:
Хто так солодко тут спить?
Треба прокидатися –
Оченята відкривати
І зарядку починати.
Під спокійну музику діти прокидаються, скочують ковдри на край ліжка.
„Потягування” В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом.1 – підняти руки вгору, носки ніг витягнути-подивитися на носок. 2 – в.п.
„Почергове піднімання ніг” В.п. – лежачи на спині, руки під головою. 1 – підняти праву пряму ногу якомога вище – подивитися на носок. 2 – в.п. 3 – 4 – те саме з лівої ноги.
„Погойдування” В.п. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, притиснуті руками до грудей. 1-підтягти до колін голову, погойдатися на спині. 2 – розслабитися.
„Прогинання” В.п. – лежачи на животі, ноги прямі, руки зігнути в ліктях. 1 – випрямити руки, прогнутися у спині, подивитися на стелю. 2 – в.п.
„Розведення рук” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені вниз. 1 – руки в сторони; 2 – обхопити себе за плечі.
„Повороти голови” В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені, руки на колінах. 1 – повернути голову праворуч; 2 – повернути ліворуч.
„Силачі”
„Силачі” – в.п. – лежачи на спині, руки на плечі. Згинання і розгинання рук.
„Руки вгору”. В.п. – те саме. Піднімання рук вгору.
„Підтягування”. В.п. лежачи на спині, руками тримаємось за ліжко. Підтягування обох ніг до грудей.
„Піднімання ніг”. В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба. Піднімання правої (лівої) ноги.
Стрибки на лівій та на правій нозі, чередуючи з ходьбою.
Вправа на дихання. Левенята”
„Прокидання”. В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом. Повороти голови вліво – вправо.
„Потягусі”. В.п. – те саме.1 – закинути руки назад, носки натягнуті (вдих); 2 – в.п., (видих).
„Покотилися”. В.п. – лежачи на спині, руки прямі за головою, ноги разом. 1 – перекати тулуба вправо; вліво.
„Умилися”. В.п. – лежачи на животі, руки вперед, ноги разом. 1 – підняти тулуб; 2 – «умили» мордочки.
„Помахали хвостиками”. В.п. – стоячи на колінах з упором на руки. 1 – прогнутися у спині, підняти голову догори, 2 – 3 – повороти таза ліворуч – праворуч; 4 – в.п.
„Левеня сердиться”. В.п. – те саме. 1 – вигнути спину, поди-витися вперед, сказати «р – р – р»; 2 – в.п.
„Мавпочки”
Вихователь розповідає під спокійну музику:
Вітерець гойдає розлогі пальми, спекотне сонце панує на блакитному небі. А на затишній галявині сплять гарненькі маленькі мавпочки. Ось прокидаються мавпочки, крутять голівками…
Потягуються. .в.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом. Піднімання рук вгору-вниз.
В.п. – те саме. Підняти праву ногу вгору (вдих); те саме лівою ногою.
Сонечко засвітило мавпочкам в оченята, вони радо перекинулися зі спинок на животики, умили мордочки з потічка. .В.п. – лежачи на животі, руки вперед.
Підвелися, подивилися на свої хвостики. .В.п. – стоячи на колінах з упором на руки.
Потяглися по банан до пальми. .В.п. – сидячи на колінах, руки на поясі.
Сіли на ніжки. Де б знайти смачний банан?. В.п. – те саме.
„Зайчатка”
Під легку музику діти прокидаються від сну.
Вихователь говорить:
Доки ви спали, до нас у гості прибігли зайчатка. Візьміть кожен свого зайчика і посадить на животик. Діти виконують рухи з уявними іграшками.
„Привітайтеся із зайчиком”. – нахил голови вперед з в.п. – лежачи на спині.
„Підніміть зайчаток високо”. З в.п. – лежачи на спині діти піднімають руки з уявними зайчиками вгору, опускають їх.
„Покладіть зайчиків біля себе”. В.п. – те саме. Перекати тулуба вліво – вправо так, щоб торкнутися уявним зайчиком ліжка.
„Посадіть зайчика на пальці ніг”. В.п. – лежачи на спині, руки на животі тримають уявного зайчика. 1 – піднятися, нахилитися вперед, торкнутися руками пальців ніг (видих); 2 – в в.п. (вдих).
„Цуценя”
Діти, доки ви солодко спали, до нас у готі прибігли цуценя-та. Візьміть кожен свого цуценя і посадить на животик.
„Привітаємося із цуценям”. В.п. – лежачи на спині. Нахил голови вперед.
„Підніми цуценя високо”. В.п. – лежачи на спині, цуценя в руках на груді. Піднімаємо руки з цуценям до гори і опускаємо.
„Повернись до цуценя”. В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, цуценя на правому боці, потім на лівому. Повороти вправо – вліво.
„Посади цуценя на пальці ніг”. В.п. – лежачи на спині, цуценя на животі. Піднятися, нахилитися вперед і торкнутися руками (цуценям) пальців ніг і в в.п.
Ходьба по ребристій дошці.
„Проліски”
Синє – синє небо, хмаринок немає,
Вже лагідне сонце усе зігріває,
Де танути сніг ще лише починає,
Там проліски – очі Весна відкриває.
Звучить музика, діти лежать із заплющеними очима.
Тепло — і Веснонька очі відкрила,
Холодно — знову повіки стулила,
Тепло — радіють ясні оченята,
Холодно — знову їм хочеться спати.
Та в піжмурки грати
Зима вже стомилась,
Зігрілися квітоньки й зовсім збудились.
1. В.п. – руки вздовж тулуба. Діти виконують гімнастику пробудження для очей: розплющують і заплющують очі.
З-під білого снігу ледь-ледь визирають,
Тендітні голівки угору здіймають.
2. В.п. – те саме. На першу і третю ритмічні частини кожного рядка підводять голови й витягують шиї. В в.п.
Щоб далі рости, в них ще сили немає:
У стеблах під снігом ще соки дрімають.
3. В.п. – те саме. Повертають голову праворуч – ліворуч, піднімаючи відповідне плече й торкаючись ним підборіддя. В в.п.
Та сон проминув, стебла всі потяглися
І, повнячись соком, угору звелися.
Як рухався сік, то й вони підростали,
Тяглися, тяглися й великими стали.
4. В.п. – те саме. Потягування: повільно піднімають угору руки, випростовують ноги, тягнучи носки. В в.п. повільно піднімають руки, згинаючи їх у ліктях і притискаючи кулаки до плечей, трохи випинають груди вперед, потягуються. В в.п. про-стягають руки вперед і, трохи відриваючись від ліжка, підводяться. В в.п.
А де ж це листочки?
Згорнувшись, дрімають…
Та ось вони спинки свої випрямляють
І тягнуть верхів очки вгору і в боки,
Угору і в боки, зміцнілі від соку.
5. В.п. – сидячи на зігнутих ногах, руки схрещені на грудях, тулуб нахилені донизу й голова чолом притиснена до колін. В в.п.
Та й виросли квіти великі нівроку.
І сніг вже розтанув із правого боку,
А з лівого гарно дзюркоче водичка.
Ліворуч ще голо, праворуч — травичка.
6. В.п. – стоячи на колінах, притиснуте одне до одно-го, руки вздовж тулуба. Обертають тулуб ліворуч – праворуч, водночас відводячи за спину відповідну руки.
Ось проліски вітер узявся хитати
І в різні боки стеблинки схиляти.
Та стебла гнучкі, й вітру їх не зламати,
Хоч як хай хита, будуть прямо стояти.
7. В.п. — стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки на поясі. Нахиляти тулуб ліворуч – праворуч; вперед – назад.
Їм сік землі корінці набирали.
Так щедро вона їм його дарувала –
Удень дарувала і темної ночі,
Щоб сонцю всміхалися Весноньки очі.
8. В.п. – стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки вздовж тулуба. Почергово піднімають зігнуті в коліні праву-ліву ногу; обхопивши коліно руками, притискають його до живота.
„Оркестр”
Вихователь скликає до себе дітей, котрі прокинулися, і пропонує розбудити решту грою на музичних інструментах.
1. «Галю будемо будити, граючи на фортепіано». В.п. – о.с. Розводячи руки в сторони, імітувати пальчиками рук гру на фортепіано, зі звуком «ля-ля-ля». Повторити 6 разів.
2. «Миколу будемо будити, граючи на барабані». В.п. – о.с. 1 – підняти праву ногу, зігнуту в коліні, постукати вказівними пальчиками по коліні, зі звуком «трам-та-та». 2 – в.п. 3 – те саме з лівої ноги. 4. – в.п. Повторити тричі кожною ногою.
3. «Олега будемо будити, граючи на дудочці». В.п. – о.с. 1 – поворот тулуба вправо, праву ногу на носок, піднести руки до рота, промовити «ду-ду-ду». 2 – в.п. 3 – те саме вліво. 4 – в.п. Повторити по 3 рази в кожну сторону.
4. «Артисти вклоняються». В.п. – о.с. 1-2 – праву ногу вперед, нахилити тулуб уперед-вниз, розвести руки в сторони. 3-4 – в.п. 5-6 – повторити з лівої ноги. Повторити тричі кожною ногою.
5. «Так гарно грали, хочеться підстрибнути від задоволення». Довільні стрибки.
„Веселий клоун”
Вихователь каже:
В ігровому куточку живе клоун Піф. Лежав він на боку та й заснув. Пролунав веселий дзвінок (вихователь дзеленчить дзвіночком) і розбудив Піфа.
1. «Клоун прокидається». В. п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 – поворот голови вліво. 2 – в.п. 3 – поворот голови вправо. 4 – в.п. Повторити 6 разів.
2. «Клоун потягується». В.п. – лежачи на спині руки прямі перед грудьми. 1 – відвести руки за голову, витягнути носочки ніг. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.
3. «Клоун розважається». В.п. – лежачи на боку руки вздовж тулуба. 1 – лягти на спину. 2 – в.п. Повторити 6 разів.
4. «Клоун робить гімнастику». В.п. – стоячи на колінах руки на поясі. 1 – присісти на п’ятки. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.
5. «Клоун поспішає до свого друга». В.п. – стоячи біля ліжка руки на поясі. Підскоки на обох ногах до іграшки. Повторити 12 разів.
„Сонячний зайчик в гостях у діток”
Вихователь каже:
Жив собі сонячний зайчик. Він був дуже добрий і веселий. Йому захотілося погратися. Спустився сонячний зайчик до діток.
1. «Зустріч із сонячним зайчиком». В.п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 – поворот голови вліво. 2 – в.п. Повторити 6 разів.
2. «Теплий зайчик». В.п. – лежачи на спині руки вздовж тулуба. 1 — підняти руку і ногу (ліву, праву) догори. 2 – в.п. Повторити 4-5 разів.
3. «Спіймаємо зайчика». В.п. – сидячи на ліжку руки на поясі. 1 – нахилитися вперед, плеснути в долоньки (спіймати зайчика). 2 – в.п.
4. «Пограємось із зайчиком». В.п. – лежачи на животі упор на зігнуті руки. 1,2,3 – зігнути ноги в колінах, довільно ними рухати. 4 – в.п. Повторити 4 рази.
5. «Веселий зайчик». В.п. – стоячи біля ліжка руки на поясі. Підскоки з просуванням уперед.
„Веселий листочок”
Вихователь: Жив собі на дереві листочок. Улітку він був дуже веселий. Одного ранку, коли настала осінь, листочок упав з дерева і опинився на землі. Під час свого «польоту» від несподіваного падіння він заплющив очі. Коли приземлився, то вирішив розплющити очі.
1. В.п. – лежачи на спині розплющувати і заплющувати очі. Повторити 5-6 разів.
Вихователь: Тоді листочок потягнувся, тому що в нього заболіла спина.
2. В.п. – лежачи на спині потягнутися. Повторити 3-4 рази.
Вихователь: Тепер листочок зовсім прокинувся і вирішив поглянути, куди це він «приземлився».
3. В.п. – лежачи на животі руки вздовж тулуба. Прогинання тулуба. Повторити 5-6 разів.
Вихователь: І раптом листочку захотілося стати пташечкою.
4. В.п. – лежачи на животі руки вздовж тулуба. Прогинання тулуба із синхронним підведенням ноги вгору і розведенням рук урізнобіч (почергово ліва і права нога). Повторити 3-4 рази.
Вихователь: А потім листочок уявив себе метеликом, що пурхає з квітки на квітку.
5. В.п. — лежачи на спині руки схрещені на грудях. Розведення рук у сторони. Повторити 5-6 разів.
Вихователь: Листочок закінчив мріяти і понюхав, як чудово пахли яскраві квіти осені. Вправи на встановлення дихання.
«В осінньому лісі»
Ведмідь:
Хто це в лісі так шумів
І ведмедя розбудив?
Я вже вкладався спати,
Чую: в лісі якийсь гомін.
Ой, які ж ви всі гарненькі
Та які ви всі маленькі.
Хочу я вам показати,
Звідки силу набувати.
Ви, малята, дружно всі лягайте
І за мною починайте.
Щоб стрункими всім нам стати,
Треба спинку розрівняти.
(Діти виконують перекачування з боку на бік, лежачи в ліжках.)
Далі сядемо в ліжечку,
І піднімемо праву ніжечку,
А за нею слідом — ліву,
Зробимо гарно, всім на диво.
(Діти піднімають почергово праву і ліву ногу.)
А тепер нам треба встати,
Нову вправу починати.
Ох і гарна нова вправа:
Нахил вліво, нахил вправо!
(Діти виконують нахили тулуба.)
Щоб гарненькі ніжки мати,
Навчимося присідати.
Раз — присядка, два — присядка -
У ведмедиків зарядка.
(Діти виконують присідання.)
Як маленькі ведмежата,
Зараз будемо стрибати.
(Діти виконують стрибки.)
Вихователь: Подуємо на листочки, що опали з дерев, щоб їх стало більше для барлогу нашого ведмедика.
(Діти виконують дихальні вправи.)
«Кошенята»
1. Вправа виконується на ліжку.
Вихователь.
Ми веселі кошенята.
Треба нам уже вставати,
Снились нам хороші сни,
Раді і веселі ми.
(Потягування, перевертання з боку на бік, прогинання спинки з положення стоячи на «четвереньках».)
2.Наступні вправи виконуються біля ліжечка.
Вихователь.
Наші лапки маленькі, як подушечки м’якенькі. В.п. – о.с., руки за спиною. 1 — руки в сторони. 2 – руки вперед, сплеск у долоні. 3 — руки в сторони. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
3. Вихователь. Привітаємось ми з другом, посміхнемося йому. В.п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі. 1 – поворот тулуба вправо, посміхнутися. 2 — в.п. 3 — поворот тулуба вліво, посміхнутися. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.
4. Вихователь. Гарно себе почуваєш, лапками чеберяєш. В.п. — сидячи, руки в упорі ззаду. 1 — підняти праву ногу вгору, витягнути носок. 2 — в.п. 3 — підняти ліву ногу вгору, витягнути носок. 4 — в.п. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.
5. Вихователь. Полюбляєш молочко, ще й смачну сметанку. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1 — присісти, нахилити голову вниз. 2 — в.п. Повторити 4-6 разів у середньому темпі.
6. Вихователь. Спритні котики стрибають і радо всіх вітають. Стрибки 8-10 разів у середньому темпі.
7. Дихальна вправа «Кошенята дують на кашу». 1 — вдих. 2 — видих.
8. Вихователь.
Кошенята не втомились,
Жартували, веселились.
Будеш гратися цілий день,
Коли вправлятися не лінь.
Голівки та листячко вгору здіймають,
А потім у шані схиляють додолу
І кожного дня все повторюють знову.
Цей їхній уклон — то подяка від квітів.
Бо сонце дарує життя всім на світі.
9 В.п. – те саме. Виконується дихальна гімнастика. Піднімаючи руки вгору, діти роблять вдих, трохи затримуючи повітря, потім, нахиляючись, роблять повільний видих.
«Рукавичка»
Вихователь.
Хай лютує мороз, віхола лютує.
Малюків-смільчаків, холод не лякає.
«Мишка побачила рукавичку». В.п. — ноги на ширині стопи, руки опущені. 1 — розвести руки в сторони. 2 — в.п. Повторити 4-5 разів.
«Жабка вітається». В.п. — ноги на ширині плечей, руки зігнуті в ліктях перед грудьми долонями від себе. 1 — нахил вправо. 2 — в.п. 3 — нахил вліво. 4 — в.п. Повторити 4-5 разів.
«Зайчики втікають». В.п. — ноги разом, руки на голові, як вушка. Виконати 12 стрибків у швидкому темпі.
«Гріємо руки». Вправа на дихання.
«Ми веселі каченята»
Діти лежать у ліжечках.
Вихователь:
Ми веселі каченята,
Треба нам уже вставати.
Снились нам хороші сни,
Раді і веселі всі.
(Давайте посміхнемося. Мімічна вправа.)
Каченяткам дуже приємно прокидатись і вони потягуються.
(Діти потягуються 2-3 рази на животику і на спинці.)
Гарно себе почуваємо — лапками чеберяємо.
(Діти, лежачи на спині, рухають руками та ногами 1-2 хв.)
Каченятка дуже спритні й уважні.
(Діти встають з ліжечок, ідуть у провітрену кімнату і виконують такі вправи.)
«Пошукали один одного» — повороти голови вліво -
вправо (До 8 разів).
«Попили водичку» — присідання (до 8 разів).
«Політаємо» — піднімання рук угору (до 8 разів).
Ходьба по доріжці «Здоров’я».
Каченята не стомились — жартували, веселились.
Будемо гратись цілий день — нам вправлятися не лінь.
«Горобчики»
Під легку музику діти прокидаються.
Вихователь: Ну, малята, годі спати, треба очі відкривати. Поки ви солодко спали, до нас горобчики завітали. Уявіть собі, що ви тримаєте маленького горобчика, посадіть його собі на животик.
«Привітаємось із горобчиком». В.п. — лежачи на спині, нахили голови вперед (4 рази).
«Піднімемо горобчиків високо». В.п. — лежачи на спині. Піднімання та опускання рук з уявними горобчиками (4 рази).
«Покладіть горобчиків біля себе». В.п. — те саме. Перекати вліво (вправо), щоб торкнутися уявного горобчика (3 рази).
«Усміхнемося горобчикам». В.п. — стоячи біля ліжка, руки з «горобчиком» на рівні грудей. Підняти руки вгору, усміхнутися до зайчика (4 рази).
«Зимова казка»
Вихователь: Подув холодний морозний вітер, закружляв білими сніжинками в небі. Дерева, ялинки, сосни убрав в біле пухнасте вбрання. Прийшла до лісу красуня-зима.
(Вихователь говорить повільно, звучить тиха, заспокійлива музика. Діти лежать у ліжечках на спині. Ноги разом, руки вздовж тулуба.)
1. Тихо в лісі, бо ведмедики поснули в барлозі біля мами, лише потягуються уві сні.
Вправа «Потягусі» (повторити 5 разів).
2. Їжачки теж сплять у своїх нірках на сухому листячку, перевертаються з боку на бік.
Вправа «Крутики». Діти перевертаються зі спинки на животик (повторити 4 рази).
3. А ось мишенята не сплять взимку. Вони боязко виглядають зі своїх нірок, чи не йде, бува, лисичка. Вправа «Мишеня». Лежачи на животі піднімаються на ліктях (повторити 5 разів).
4. Зайчики зовсім не сплять взимку, бо не страшний їм білий сніг, не бояться вони морозу. Свої сірі шубки поміняли на білі. Вправа «Зайчик». Лежачи на животі діти по черзі піднімають ноги (по 5 разів кожну).
5. Хитрі лисенята вишукують мишині нірки, прикриті снігом. Ласувати мишами полюбляє кожен лис. Вправа «Лисичка». Стоячи на четвереньках прогинають спинки.
6. Хто це? Хто сповіщає новину? Це сорока — білобока літають по лісі, сідають на ялинки і голосно стрекочуть: «Вже прийшла чарівниця-зима!» Вправа «Сорока». Сидячи на краю ліжка діти виконують схресні рухи ногами (повторити 4 рази).
«Ми їдемо в гості»
Діти виконують вправи в ліжках.
Вихователь: Уявимо собі, що сім’я зібралася в гості.
Я крокую через місточок,
(Діти, лежачи, імітують ходьбу, ноги зігнуті в колінах.)
Я іду сьогодні в гості.
Старший брат мій в гості їде
На своєму велосипеді.
(Діти імітують крутіння педалей велосипеда — колові рухи ногами.)
Тато з мамою вирішили
Їхати в гості машиною.
(Діти імітують керування автомобілем — колові рухи руками.)
Вгадайте — це так легко:
Навігація
- Головна/main.html>
- Новини
- Про садочок
- Адміністрація закладу дошкільної освіти
- Навчайтесь разом з нами
- Інноваційні технології ЗДО
- Незабаром у школу
- Сторінка для батьків
- Кодекс педагога
- Установчі документи
- Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти
- Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти
- Річний звіт про діяльність закладу
- Нормативно-правова база
- Пошта
- Контакти
- Корисні посилання
- Музична скриня
- Патріотичне виховання
- Сторінка логопеда
- Прохання, побажання дитини до батьків
- Фізкультурно-оздоровча робота в дитячому садку
- Все про безпеку дитини
- Рости здоровий,малюк
- План роботи ЗДО на навчальний рік.
- Фінансова звітність
- Як безпечно пережити воєнний час
- Вчимо англійську разом з дітьми: поради батькам