Сторінка для батьків

  

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

1. Пам'ятка першочергових дій у разі загрози надзвичайних ситуацій

2. Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеру

3. Рекомендації населенню щодо укриття у захисних спорудах
 
4. Інформація щодо захисних споруд цивільного захисту
 
5. Вміст тривожної валізи
 
6. У разі надзвичайної ситуації або війни 

7. Як підготувати дітей до можливих надзвичайних ситуацій

 

Кілька   порад    батькам    майбутніх   першокласників

1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили − провини дитини в цьому немає.

3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.

4. Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.

5. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.

6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: „Дивись, поводь себе гарно!", „Щоб не було поганих оцінок" та таке інше. У дитини попереду - важка праця.

7. Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (згадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.

8. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.

9. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

11. Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години.

12. Пам'ятайте, що телевізор - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.

13. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів на тиждень.

14. Перевіряти не значить „робити замість" − ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань − важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.

15. Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року − період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.

16. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

17. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

18. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.

19. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, потім можна скоротити до 9-10 годин.

20. Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не треба думати, що школяр уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідали казки. Використайте спосіб, перевірений століттями: тихо поговоріть з дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини - одна з не багатьох можливостей для справжнього спілкування.

21. Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй мають батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.

22. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.

23. Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на Вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.

24. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ,
дитина яких уперше піде до дитячого садка
1.     Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку.
2.     Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негатив­не ставлення до відвідування дитячого садка.
3.     Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.
4.     Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).
5.     Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.
6.     Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.
7.     Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до ту­алету.
8.     Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.
9.     Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.
10. Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.
11. Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.
12. Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з ін­шими дітьми.
13. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.
14. Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.
15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка.
16. Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садка не збігався з епікризними термінами: 1 рік 3 місяці, 1 рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.
17. Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.
18. Не залишайте дитину одну в перші дні відвідування дитячого садка, побудьте з нею певний час на прогулянці, до обіду, у разі потреби — залишіться на тиху годину.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Правила для батьків

1. Поважати людську гідність і професійну честь працівників закладу. Виявляти до вихователів повагу, особливо в присутності дитини.

2. Поважати гідність своєї дитини та гідність інших дітей групи.

3. Виконувати рекомендації педагогічних та медичних працівників закладу стосовно розвитку, виховання, навчання та зміцнення здоров’я дитини.

4. Своєчасно приводити дитину до ДНЗ.

5. Якщо Ви запізнилися на ранкову гімнастику, вам слід дочекатися, коли діти вашої групи повернуться з ранкової гімнастики і передати дитину вихователю. Неприпустимо залишати дитину саму у приймальній кімнаті групи.

6. Приводити дитину в ДНЗ в чистому одязі, у взутті, що відповідає розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам.

7. Приводити в ДНЗ здорову дитину, повідомляти вихователям про її самопочуття вдома та незвичайні випадки (падіння, ушкодження,скарги на погане самопочуття).

8. Своєчасно повідомляти адміністрацію закладу про хворобу дитини та інші причини її відсутності в ДНЗ за телефоном, 29-5-51

9. Вихователь зобов’язаний щодня оглянути дитину з метою своєчасного виявлення ознак хвороб (сипу, розчосу, загноєння очей і т.п.), нездужання (головний біль, хворе горло, слинотеча та ін.), тілесних ушкоджень (синьці, подряпини, гулі тощо).

10.Якщо під час ранкового прийому в ДНЗ у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки зобов'язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.

11.Батьки, або особи,що за їх дорученням приводять дитину в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю або тому  працівникові ДНЗ, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину до ДНЗ саму, без супроводу дорослого Увечері при залишенні дітьми ДНЗ вихователь зобов’язаний передати дитину батькам або іншій особі,що  прийшла за нею за їх дорученням.

12. Батькам варто заздалегідь домовитися з вихователем щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу. В окремих випадках таке доручення оформляється письмово.

13.Вихователь не мас права віддавати дітей з дошкільного закладу неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані.

14. Своєчасно вносити встановлену плату за харчування дитини.

 

Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним!

 

Ніколи не кажіть,що вам ніколи виховувати свою дитину.

Це все одно,що сказати:«Мені ніколи її любити».

 

Правила для батьків закладу дошкільної освіти «Ромашка»:

Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати її в родинному колі.(Ст.7 п.3 Закону про дошкільну освіту та виховання)

1. Загальні положення.

1.1. Батьки або особи,які їх замінюють,є учасниками освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток,виховання і навчання дітей,за збереження їх життя,здоров’я,людської гідності.

2. Права батьків.

2.1 Батьки мають право:

·         вибирати дошкільні заклади та форми отримання дошкільної освіти та виховання для дітей дошкільного віку,що не заперечує чинному законодавству;

·         обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного закладу; 

·         звертатись до відповідних органів управління освітою з питань розвитку,виховання і навчання своїх дітей;

·         на пільги на харчування; 

·         вносити пропозиції щодо покращення роботи дошкільного закладу;

·         на додаткові освітні платні послуги та відмовлятись від запропонованих послуг; 

·         приймати участь у заходах дошкільного закладу;

·         брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази дошкільного закладу;  

3.Обов’зки батьків.

3.1.Батьки зобов’язані:

·         виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних,культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля; 

·         постійно дбати про фізичние здоров’я дитини,її психічний стан,створювати належні умови для розвитку її природних задатків,нахилів та здібностей; 

·         поважати гідність дитини;виховувати у дитини працелюбність,шанобливе ставлення до старших за віком; 

·         виконувати режим дня дошкільного закладу; 

·         приводити дитину добре вимитою,одягненим в чистий одяг(одяг повинен бути зручним,відповідати погодним та сезонним вимогам),підстриженими, з обрізаними нігтями; 

·         батьки не повинні входити до групових кімнат без потреби; 

·         стежити за реальним станом здоров’я дитини; 

·         не давати,не одягати дитині зайві предмети, які можуть зашкодити життю та здоров'ю дитини; 

·         не приносити продукти харчування,з метою попередження харчових отруєнь,алергічних реакцій у дітей; 

·         забезпечувати систематичне відвідування дитиною дошкільного закладу; своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини; 

·         приводити дитину при наявності довідки від педіатра або стаціонара з зазначеням діагноза хвороби або причини відсутності. Якщо дитина відсутня три дні і більше - приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я; 

·         діти,які відсутні 1 місяць з поважних причин (відпустка батьків, лікувально-оздоровча путівка) приймаються з довідкою  від лікаря про стан здоров'я; 

·         приводячи дітей до дошкільного навчального закладу,батьки зобов’язані передавати дитину вихователеві.Ввечері вихователь зобов’язаний передати дитину батькам; 

·         не забирати дітей в нетверезому стані; 

·         дотримуватись правил дорожнього руху;бути прикладом для своїх дітей; 

·         своєчасно в установленому порядку вносити плату за харчування дитини; 

·         відвідувати батьківські збори; 

·         виконувати поради-рекомендації працівників закладу щодо виховання та навчання дітей;

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ, ДИТИНА ЯКИХ

УПЕРШЕ ВІДВІДУЄ ДИТЯЧИЙ САДОК

1.Не залишайте дитину одну в перші дні відвідування садка більш,як на годину.

2.Дайте дитині в дитячий садок улюблену іграшку.

3.Створіть спокійний,безконфліктний клімат для дитини у сім'ї.

4.Бережіть нервову систему дитини.

5.Повідомте педагога про індивідуальні особливості вашого малюка ( як засинає,що любить їсти,які продукти харчування викликають алергію тощо).

6.Проконтролюйте,щоб початок відвідування дитячого садка не випав на епікризні терміни: 1 рік 3 місяці, 1рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.

7.Починати відвідувати дитячий садок потрібно тоді,коли дитина здорова.

8.Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини з раннього віку, привчайте її до ситуації, в якій треба змінювати форми поведінки.

9.Навчайте дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування.

10.Допоможіть дитині сформувати звичку -  дотримуватися вдома такого режиму дня, як у дитячому садку.

 

Як правильно підготувати дитину раннього віку до вступу в дитячий садок.

 

Поради батькам

1.Передусім слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно до режиму дня, якого дотримуються в дошкільному закладі.

2.Добре, якщо ви зацікавите дитину дитячим садком,викличете бажання туди йти.

3.Дитина значно легше пристосовується до умов суспільного  виховання, якщо в сім'ї оволодіє елементарними навичками самостійності.

4.Дуже важливо навчити маля гратися.

5.Одна з головних причин труднощів перших днів дитини в яслах - недостатній досвід спілкування з іншими дорослими і дітьми.

6.Значну увагу слід приділяти розвитку мовлення дитини.

Ще одна порада: старайтеся оформити маля в дошкільний заклад хоча б за два - три тижні до виходу матері на роботу, щоб можна було поступово збільшувати тривалість перебування дитини в яслах.

 

БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Зовсім не за горами, коли в багатьох сім'ях от-от станеться радісна і знакова подія: 1 вересня в пишних бантах чи у франтуватому костюмчику ваше маля вперше переступить шкільний поріг! Прощай, безтурботне дитинство!Що чекає попереду - успішне навчання, нові друзі, цікаве насичене життя? 

 

Основними компонентами загальної (психологічної) готовності до школи є:

•1.Мотиваційна готовність до навчання у школі.

Виявляється у прагненні дитини до навчання, бути школярем; у достатньо високому рівні пізнавальної діяльності і розумових операцій; у володінні елементами навчальної діяльності;у певному рівні соціального розвитку. Все це забезпечує психологічні передумови включення дитини в колектив класу,свідомого,активного засвоєння навчального матеріалу,виконання різноманітних шкільних обов'язків.Свідченням мотиваційної готовності є наявність у дитини бажання йти до школи і вчитися,сформованість позиції майбутнього школяра.Якщо в дитини сформувалися адекватні уявлення про школу,вимоги до нової поведінки,вона не відчуватиме труднощів у прийнятті нової позиції,легко засвоюватиме норми і правила навчальної діяльності та поведінки в класі,взаємини з учителем і школярами.

•2.Емоційно-вольова готовність до навчання в школі.

Засвідчує здатність дитини регулювати свою поведінку в різноманітних ситуаціях спілкування і спільної навчальної діяльності виявляється у самостійності,зосередженості,готовності й умінні здійснювати необхідні вольові зусилля.Вимоги до позиції школяра ставлять дитину перед необхідністю самостійно і відповідально виконувати навчальні обов'язки, бути організованою й дисциплінованою,вміти адекватно оцінювати свою роботу.Тому цей вид психологічної готовності називають морально-вольовою, оскільки вона пов'язана із сформованістю особистісної позиції дитини, з її здатністю до управління власною поведінкою. Йдеться про вміння дотримуватися правил, виконувати вимоги вихователя, гальмувати афективні імпульси, виявляти наполегливість у досягненні мети; уміння довести до кінця розпочату справу, навіть якщо вона не зовсім приваблива для дитини.

•3.Розумова готовність дитини до навчання в школі.

Виявляється у загальному рівні її розумового розвитку, володінні вміннями і навичками, які допоможуть вивчати передбачені програмою предмети. Загалом розумова готовність дитини до навчання у школі охоплює її загальну обізнаність з навколишнім світом, елементи світогляду; рівень розвитку пізнавальної діяльності і окремих пізнавальних процесів (мовлення, пам'яті, сприймання, мислення, уяви, уваги); передумови для формування навчальних умінь і загалом навчальної діяльності. Формування умінь навчальної діяльності забезпечує дитині високий рівень здатності до навчання, тобто до виокремлення навчального завдання і вміння перетворити його на самостійну мету діяльності. Це вимагає від дитини здатності аналізувати, шукати причини змін у предметах і явищах тощо.

•4.Психологічна готовність до спілкування та спільної діяльності.

Це важливе новоутворення обумовлене зміною провідних типів діяльності, переходом від сюжетно-рольової гри до навчальної діяльності.Дитина, у якої не сформовані компоненти психологічної готовності до спілкування та спільної діяльності,відчуватиме такі типові труднощі у навчанні,як: нерозуміння позиції вчителя,невміння слухати товариша,узгоджувати спільні з класом дії,завищена самооцінка та ін.

Загалом,психологічна готовність є цілісним станом психіки дитини,що забезпечує успішне прийняття нею системи вимог школи і вчителя,успішне оволодіння новою для неї діяльністю та новими соціальними ролями.

Чи хоче дитина йти до школи?

Насамперед дізнайтеся,чи хоче ваша дитина йти до школи.Зверніться до неї зі словами:«Якби хтось став за тебе говори­ти,чи ти погодилася б з цими словами?»

1. Коли я піду до школи,у мене з'я­виться багато нових друзів.

2. Мені цікаво, які в нас будуть уроки.

3. Думаю,що буду запрошувати на свій день народження увесь клас.

4. Мені хотілося б,щоб урок тривав довше,ніж перерва.

5. Цікаво, що в школі пропонують на сніданок?

6. Коли я піду до школи,то буду гарно вчитися.

7. Найкраще в шкільному житті - це канікули.

8. Мені здається,у школі більше ціка­вого,ніж у дитячому садку.

9. Мені хочеться в школу,тому що діти з мого будинку вже навчаються.

10. Якби мені дозволили,я б пішла учи­тися торік.

Усього позитивних відповідей ...

Обведіть номери висловлювань,із яки­ми ваш малюк погодиться, а потім порахуйте кількість позитивних відповідей.

Сума 1-3 бали - ваша дитина вважає, що непогано живе і без школи. У цьому випадку вам слід замислитися надпричинами такої думки.

Сума 4-8 балів - так, у школу хочеть­ся, але в основному вона мріє поки що про нові ігри і друзів.

Сума 9-10 балів - вам не варто три­вожитися. Добре, якщо ваша дитина збереже таке ставлення до школи на най­ближчі десять-одинадцять років.

 

Що він знає про школу?

Тепер визначте, що знає про школу ваш малюк.Адже вже першого вересня в ньо­го виникне багато запитань і складних ситуацій.Для вас ці дитячі тривоги здаватимуться дрібницями, а для нього - най­важчими завданнями.Будьте завбачливі і допоможіть дитині заздалегідь.

Отже, вихід із майбутніх скрутних по­ложень.

Запитайте малюка:

1. Як звертаються до вчительки?

2. Як привернути до себе увагу,якщо потрібно про щось запитати?

3. Що сказати,якщо потрібно ви­йти в туалет?

4. Що таке урок?

5. Як дізнаються,що пора починати урок?

6. Що таке перерва?

7. Для чого вона потрібна?

8. Як називається стіл,за яким діти пишуть?

9. На чому пише вчитель,коли пояс­нює завдання?

10. Що таке оцінка?

11. Які оцінки гарні,а які погані?

12. Що таке шкільний щоденник?

13. У класі вчаться діти одного віку чи різного?

14. Що таке канікули?

Важливо, щоб дитина відповіла прин­ципово правильно, можна і без уточнень.

Порівняйт е її відповіді з правильними:

1. На ім'я і по батькові,на Ви.

2. Мовчки підняти руку,так, щоб її було видно.

3. Підняти руку і сказати:«Вибачте, можна вийти?»

4. Це той час,протягом якого діти вчаться чогось нового: слухають пояснен­ня вчителя і відповіді учнів,роблять впра­ви і не виходять із класу.

5. Дзвенить дзвоник, коридори порож­ніють, діти біжать у класи.

6. Перерва - це проміжок часу між уроками.

7. Перерва потрібна для того, щоб діти могли вийти з класу, відпочити, пограти,поснідати.

8. Парта.

9. Вчитель пише на дошці.

10. Оцінка - це цифра,якою оці­нюють успіхи: правильно або непра­вильно, добре або погано учень вико­нав завдання.

11. Щоденник - це такий зошит,куди вписується розклад уроків,діти записують домашнє завдання,а учи­тель виставляє оцінки.

12. В одному класі вчаться звичай­но діти одного віку,одного року народ­ження.

13. Канікули - це перерва в на­вчанні на кілька днів,а також на все літо; після літніх канікул діти йдуть у наступний клас.

Якщо дитина  відповіла правильно:

- на 13-14 запитань - у шкільних правилах для неї не буде несподіванок;

- на 7-10 запитань-непогано,але можна поговорити або почитати про школу;

- на 4-6 запитань - необхідно до­кладніше поговорити про шкільні пра­вила і повернутися до гри;

- на 1-3 запитання - а чи ходили ви самі в школу?